- valmistui 1930 filosofian kandidaatiksi
- valittiin 1944 käytännölisen
kasvatusopin professoriksi ja 1955 kasvatustieteen professoriksi
- tunnusomaista Koskenniemen
tutkimukselle:
- kokemusperäinen behavioristinen menetelmä
- tiukka pyrkimys ajan valtavirran vaatimaan tieteellisyyteen
- keräsi kokemusperäsistä aineistoa
erilaisista luokista eri puolilta maata
->pyrki
saamaan luotettavan kuvan koululuokan sosiaalisen elämän yleisistä piirteistä pohjakouluiässä
- kansakoulun opetusoppi on
opetusopillisen tutkimuksen käänteentekijä
- oli uudistamassa kansakoululaitoksen
opetussuunnitelmaa
- jatkoi kasvatuksen ja opetuksen
sosiaalisen luonteen pohtimista kirjassaan sosiaalinen kasvatus koulussa
- käynnisti tutkimustoimintaa, jonka perusperiaatteina
olivat kokemusperäinen tutkimus ja mikrososiaalinen suuntaus
Susanna & Henrika
Lähteet: Rinne, Risto, Kivirauma, Joel, Lehtinen, Erno. 2009. Johdatus kasvatustieteisiin. WSOYpro OY. Helsinki.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti